diumenge, 8 de novembre del 2009

CLASSE DE COED (30 D'OCTUBRE)

Descripció: Aclasse de coed del 30 d'octubre em començat per la recitació d'un poema del nostre company David. A continuació, la Llüissa Cirera ha recollit els resums o fitxes de la lectura del llibre Com parlar bé en públic. Ens a preguntat a uns quant quin ha sigut al procediment que hem seguit per fer aquest treball. Posteriorment ens a diferenciat entre una rondalla i un conte. Després, ens ha recordat el dia de cadascú que fem la recitació del poema. A és, hem realitzat el sorteig del dia que ens tocarà fer el debat, peró abans hem hagut de presentar en un paper els grups dels debats, el tema del que tractarem i la postura de cada equip, és a dir, si estem en contra o a favor d'allò què tractarem. Hem fet una lectura d'un article de l'Albert Om. A continuació, la Llüissa ens a repartit el capítol 3 del llibre: "Lingüística: Una introducción al estudio del lenguaje, con textos comentados y ejercicios", amb aquestes fotocòpies havíem de fer una lectura intesiva i treure les idees principals i agrupar-nos per grups de cinc, però aquestes dues darreres no va donar temps. Per acabar ens va entregar unes fotocòpies del llibre: "La lectura i la vida" d'Emili Teixidor.
Aprofundiment: Aquí vull destacar la diferència entre rondalla i conte. La rondalla s'ha transmet per tradició oral i el conte acostuma a ser més curt. Cal dir, què totes dues són narracions que serveixen per entretenir i leccionar. També m'agradaria fer menció, a l'article de l'Albert Om. L'article titulat 10.000 euros. D'aquesta història podem extreure què per una equivocació o mal entès poden surgir unes conseqüències greus i iraparables. Del text Lingüística: Una introducción al estudio del lenguaje, con textos comentados y ejercicios hem de valorar la importància de la comunicació, què és el que fa que ens comuniquem, com l'entorn influeix en el llenguatge, on el pensament també hi juga un paper important en el llenguatge, les llengües del món, les llengües i els estats...
Reflexió: Aquesta sessió ens a servit, primer per distingir la diferència entre una rondalla i un conte cosa que nosaltre com alumnes de a Grau d'Educació Primària hem de saber, després conèixer la història que ens explica l'Albert Om en el seu article, una història divertida peró què esperem no ens trobem mai i per últim saber donar-li la importància de les llengües que tenim en el nostr món.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada