dimecres, 23 de desembre del 2009

VISITA AL PARC ARQUEOLÒGIC MINES DE GAVÀ




El divendres de la setmana d'activitats extraordinàries, vaig visitar el Parc Arqueològic Mines de Gavà. Aquestes mines són de fa més de 6.000 anys i són les mines en galeria més antigues d'Europa. La visita a aquest centre és un recorregut pel neolític. On es visita:
1. El jardí neolític
2. Benvinguda audiovisual
3. La mina central i l'excavació
4. El laboratori del medi natural
5. El laboratori de la tecnologia
6. El laboratori de l'èsser humà
7. Audiovisaula de la mineria
8. La mina reproduïda
9. Objectiu: Neolític (sala interactiva)

A part del recorregut de la visita hi trobem:
10. Botiga-recepció
11. Restaurant
12. Sala d'actes
13. Aules
14. Consigna

OFERTA ESCOLAR
Quan vaig estar al Parc em vaig informar si existía activitats dirigides cap els centre escolars. Van explicar-me que cada dia passen pel parc més de 150 alumnes. També em van comentar que hi ha uns paquests escolars. Aquests són:
Opció 1 VISITA GUIADA DE 2 HORES SENSE TALLER
Opció 2 VISITA GUIADA DE 2 HORES AMB TALLER

Opció 3 PACK MATINAL (aquesta opció garanteix la coneixença del parc i del neolític a Gavà en un matí
Opció 4 PACK TOT EL DIA (visita guiada al Parc(exposició i Mina didàctica) i dos tallers pedagògics adequats al nivell dels alumnes

El grup mínim es de 20 persones
TOTES LES ACTIVITATS ESTAN GUIADES PER UN ARQUEÒLEG

Vaig preguntar pels tallers que poden realitzar els infants. I em van dir de quxistien diferents tipus de tallers segons l'objectiu i el material que s'utilitza. Ara, faré menció d'aquests tallers:
1. Taller "la joieria prehistòrica"
2. Taller "investigació oberta: neolític"
3. Taller "artesans de l'argila"
4. Taller "en roc i la mina ens acompanyen al parc"
(recomenable per Educació Infantil- P3, P4 i P5)

Reflexió: Una vegada vaig fer aquesta visita en aquest centre educatiu, vaig reflexionar sobre el que havia vist i el que podria extreure de tot el que em van explicar tot relacionat a la futura professió que exerciré. Vaig extreure que realitzar una vista en aquest centre és molt valuosa i original per augmentar els coneixements culturals dels alumnes ja que considero d'un gran prestigi disposar d'un Parc Arqueològic tan complet com el que tenim tant a prop de nosaltres. Penso també que és una manera nova de poder adquirir coneixements i conceptes de diferents maneres, ja sigui amb una vistita guiada, a través d'uns tallers o d'un visionat audiovisual. Considero que és molt més motivant per l'alumne realitzar aquestes activitats que no pas aprendre dintre de la classe mitjançant un llibre o un explicació directe del mestre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada